About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Friday, March 9, 2018

Vrijdag

De laatste dag van de werkweek, hoewel morgenvoormiddag moet ik nog. Het is er aan te merken, mijn hoofd is te moe om nog te denken. De mogelijke onderwerpen waarover ik kan schrijven die opduiken verdwijnen nog voor ze kunnen omgetoverd worden tot een zinnig verhaal.
Zoals de video van Peter Adriaenssens over luisteren, daar heb ik wel wat gedachten over. Gedachten over hoe logisch het klinkt maar hoe moeilijk het soms ook is.
Neen zeggen, in discussie gaan of nog liever ervoor zorgen dat je niet moet discussiëren is niet simpel. Zeker als je iemand bent die graag de lieve vrede wil bewaren ten koste van alles. Maar we doen ons best , afspraken maken en ze laten merken dat er consequenties zijn als ze de afspraken niet volgen. En uiteindelijk zal het wel lukken , met vallen en opstaan, met goede moed elke dag opnieuw. 
En dan lees je bij de commentaren altijd weer direct het oordelen, want met 2 gaan werken is de oorzaak, ouders zijn te lui enz... terwijl ik er van uit ga dat de meeste ouders gewoon hun best doen en geen kritiek nodig hebben maar wel af en toe hulp of een aanmoediging.




Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 21/40.

No comments:

Post a Comment