About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Tuesday, March 13, 2018

Minimaliseren

Ik ben een persoon met twijfels die met verwondering kijkt naar mensen met rotsvaste overtuigingen. Meestal kan ik de redeneringen wel volgen en geef ik ze  ook wel deels gelijk maar toch....
Zo ook het minimaliseren, geen nieuwe spullen kopen, zo veel mogelijk zelf maken enz. Zo bespaar je geld, kan je al je leningen afbetalen en dan kan je stoppen met werken en thuis verder koekjes bakken.. Kort door de bocht, ik weet het , maar niet werken is vaak waar mensen naar streven.
En toch maken ze gebruik van de arbeid die de anderen die niet thuis blijven verrichten. De leraren in school, de dokter, tandarts, winkeliers enz. werken om de zaken of diensten te leveren waar jij gebruik van maakt. Tenzij je thuisonderwijs geeft met zelfgemaakte boeken en enkel eet wat jezelf teelt en niets koopt en enkel huis-, tuin- en keukengeneeskunde gebruikt.

Bovendien is sparen voor pensioen en schulden afbetalen allemaal goed en wel en bezit maakt misschien niet gelukkig maar ik kan toch genieten van lekkere badolie die ik heb gekocht, een film in de bioscoop met een doos ongezonde nachos  of een etentje in een leuk restaurant.
Sparen voor later is goed, maar je leeft nu en je weet niet of er een later gaat zijn. Onlangs zag ik tijdens mijn wacht nog 2 mensen van 58 en 68 jaar die leefden in een rusthuis wegens dementie, ik volg een blog van iemand vooraan in de 20 die leukemie heeft, hopelijk had, een klasgenoot van het lager onderwijs leeft niet meer.... Dus sparen en minimaliseren wil ik wel doen , maar ik wil ook nu leven en daar horen absurde gewoontes om te sparen niet bij.
Bovendien heb ik het voordeel dat ik door rommel niet onrustig word, ik zie geen rommel, makkelijk voor mij maar moeilijk voor mijn omgeving ...

Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 24/40.

No comments:

Post a Comment