About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Wednesday, March 21, 2018

Geluk op het werk

Gisteren was het de internationale dag van het geluk, iets waar we tegenwoordig allemaal naar streven maar wat blijkbaar heel moeilijk is.
Bij Jan Houtekiet ging het gisteren specifiek over geluk op het werk. 
Wat viel op, mensen die klaagden legden de oorzaken vooral extern, alles was veranderd en ze konden er niets aan doen. 
Een mevrouw die de overstap had gemaakt van het onderwijs naar Colruyt kreeg als opmerking van jan, ja maar wat met de carrière. Want carrière maken als caissière zag hij niet gebeuren ????  Ik heb niet alle onderzoeken gelezen maar volgens mij is carrière maken echt geen vereiste om gelukkig te zijn op het werk. 
Wat maakt dan wel gelukkig?
Volgens mij zijn collega's heel belangrijk, je kan heel nuttig werk doen maar als de sfeer slecht is dan ga je toch met tegenzin naar het werk. 
De jobinhoud is natuurlijk ook belangrijk maar dat scheelt voor iedereen, sommige mensen willen actief bezig zijn en daarna zonder zorgen naar huis gaan en bezig zijn met andere zaken. Anderen willen iets wat totaal niet routineus is. 
Dus soms als je niet gelukkig bent is de job misschien ook niet voor jou. Als je al het mogelijke hebt gedaan om de situatie te veranderen en er veranderd niets dan moet je misschien aanvaarden dat er geen verandering mogelijk is?
Dan heb je nog altijd twee keuzes, aanvaarden en je geluk buiten het werk zoeken of veranderen van job. 
Voor dit laatste heb ik deels gekozen, officieel vanaf 1 april.


Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 32/40. 

No comments:

Post a Comment