About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Sunday, March 18, 2018

Duurloop

Als je traint voor een lange wedstrijd, halve marathon of marathon of iets in die aard moet je duurlopen doen.  De snelheid is eigenlijk niet belangrijk en zelfs de km's zijn niet doorslaggevend. Belangrijkste is het gevoel te krijgen van lang te lopen, de wedstrijd zelf duurt immers ook langer dan een uur. Zelfs met de methode sportrusten om een marathon te lopen heb je een duurloop van km, iets waar ik momenteel nog niet loop. Nu is  14 km lopen en dan een wedstrijd van 42.195 km lopen fysiek absoluut mogelijk , je gaat geen toptijd lopen, maar mentaal denk ik dat het moeilijk is.
Voor mij zijn de lange afstanden moeilijk, niet zozeer de afstand  op zich maar ik zie vooral op tegen de duur van de loop.
Wat helpt mij om aan mijn afstand/duur te geraken?
Als ik een bepaalde afstand moet lopen helpt het als ik de helft loop weg van mijn huis, dan keer ik om en kan ik niet anders dan dezelfde afstand opnieuw te lopen. Als ik in de buurt blijf dan is er altijd de mogelijkheid om vroeger te stoppen, thuis is kort bij; Wat ik vandaag heb gedaan is lopen naar mijn schoonmoeder, juist de afstand die ik wou lopen. Mijn man komt dan na met de auto, onderweg geeft hij me af en toe water en hij brengt me, na een tas koffie en wat opfriswerk, ook weer terug naar huis met de auto.
Muziek helpt ook of een goede Podcast, hoewel sommige muziek niet bevorderlijk is. Als het heel goed gaat ben ik in mijn hoofd niet bezig met het lopen, maar zitten mijn gedachten ergens anders. Als ik dan een Podcast aan het luisteren ben mis ik wel een groot deel van het verhaal.
Dus vandaag liep ik 11.01 km in 1 u 11 min, dus niet snel maar ik heb het gedaan. Die laatste winterpiek was voelbaar, de koude wind in mijn gezicht maakte dat ik voor de eerste keer dit jaar het koud had tijdens het lopen.

Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 30/40. 

No comments:

Post a Comment