About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Friday, March 16, 2018

Ja ook ik Netflix

En eigenlijk al veel langer dan ik eerst dacht, ik Netflix al sinds 2006.
Ik woonde toen in de V.S. ,Texas, en daar bestond Netflix reeds, alleen was het geen streaming service maar een online Dvd verhuurdienst. Je kon een aantal Dvd's (wie kijkt nog Dvd'?) huren en als je een had gezien dan stuurde je die terug via de post in de zelfde enveloppe waarin je hem aangekregen, zie foto. Zodra de DVD  bij de firma was aangekomen werd de volgende op de lijst opgestuurd. De post werkte bovendien ook op zaterdag wat handig was als je dringend je nieuwe film wou zien.



Je had verschillende soorten abonnementen waarbij je een uiteenlopend aantal films of series op hetzelfde moment bij je thuis mocht hebben. En was er eens een film verloren in de post, of bij je thuis in de rommel, dan was dat geen probleem. Je gaf je Ddvd op als verloren en je kreeg de volgende opgestuurd. 
Tegen 2008 kon je ook al films downloaden, een voorloper van online kijken.

Maar ondertussen waren we dus terug in België en het is pas met zelf een abonnement te nemen op de huidige Netflix te nemen dat ik besefte, dit logo komt mij bekend voor. 
Ook in België had je zo een dienst, Dvd post en ook bij hen kan je nu streamen. De Dvd service van hun heb ik trouwens ook nog een tijdje gebruikt, alleen lukte het mij nooit om de schijf op tijd terug te sturen waardoor ik boetes kreeg, dezelfde reden dat ik ook geen boeken meer uitleen in de Bib. 

Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 27/40.

No comments:

Post a Comment