About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Wednesday, February 28, 2018

Opwarmen en afkoelen

Ik heb, hout vast houden, in de 27 jaar dat ik ongeveer loop zelden blessures gehad. Misschien omdat ik niet veel loop of misschien heb ik een sterk gestel, klonk het hoopvol.
In de beginjaren heb ik eenmaal last gehad van mijn tractus iliotibialis oftewel lopersknie, maar volgens mij kwam dit door een straat die erg scheef liep. De eerste keer dat ik zelf met de auto reed op deze baan had ik het gevoel dat de auto zou omkieperen. Door rust is dat toen vanzelf weer voorbij gegaan. Nu had ik weer "pijn" aan mijn knie maar ik had het gevoel dat het van de heup kwam. Als er iets zou verspringen zou het in orde zijn, zo een gevoel. Ik ben naar de osteopaat geweest,diagnose : lichte artrose op mijn heup zit waardoor ik last krijg van mijn knie. Ik kreeg een zooltje voor in mijn schoenen, eigenlijk gewoon een verhoging om het beenlengteverschil op te vangen en mijn bekken werd los gemaakt De bedoeling was dat ik terug langs ging om mijn bekken opnieuw los te maken. Maar in het opvolgen van afspraken ben ik niet goed, dus er kwam geen tweede keer. De pijn in de knie was weg, maar ik had last van mijn bekken, bij zitten , liggen niet erg maar zeurend, vervelend. Nu ben ik recent begonnen met warming up en cooling down yoga met Adriene via youtube. Niet telkens als ik loop want daarvoor is het te tijdrovend. Maar op zaterdag en zondag probeer ik zowel de opwarming als afkoeling te doen en met resultaat. Ik heb bijna geen last meer van mijn heup, niet tijdens het lopen, zitten of liggen. Het is zoals ze zegt, denk aan uw spieren voor en na de run en uw lichaam zal u dankbaar zijn.


Foto van het Internet

Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 13/40.



No comments:

Post a Comment