About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Tuesday, February 27, 2018

kwantiteit versus kwaliteit

Door in te gaan op een uitdaging is het aantal post duidelijk toegenomen. Maar als ik andere blogs lees en "remember" ik lees graag, dan valt  het op dat andere vlotter , leuker schrijven.
Ik herinner me hoe we in het laatste studiejaar van het lager onderwijs een dagboek moesten bijhouden en dat elke week moesten afgeven voor beoordeling. Een aantal kinderen schreef met gemak een halve pagina per dag en ik kwam met moeite aan een halve dag per week. Het kan natuurlijk zijn dat ik een ongelofelijk saai leven had en absoluut niets te vertellen maar ik betwijfel het.
Ook toen vond ik dat niet leuk, ik was best competitief, dus ik wou ook meer schrijven zeker omdat mijn directe concurrent/jongen die ik leuk vond ook veel schreef en daar ook heel positieve commentaar op kreeg. De volgende maal had ik dus ook een halve pagina per dag, wat tot gevolg had dat de juf schreef dat ik de volgende maal beter een halve pagina goed schreef in plaats van alles uit te melken tot een langdradig verhaal.
Conclusie meer is niet noodzakelijk beter en als 2 de conclusie mensen die graag lezen zijn daarom geen goede schrijvers.



Foto geleend van het internet, op een typemachine schrijft ik natuurlijk niet meer, heb ik wel gehad ooit. Niet zo een mooie maar een zwarte , gekregen voor mijn plechtige communie, maar nooit veel gebruikt. Blind typen heb ik ook pas geleerd toen in mijn eerste desktop had en een programma vond om dit te leren, toen was ik al 24 jaar.


Ja, ik doe ook mee met 40 dagen bloggen, dit is blog 12/40.

No comments:

Post a Comment