About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Monday, January 16, 2017

To loopband of niet to loopband that's the question

Ik geef toe, loopband is saai, extreem saai. Waarom dan toch soms op de loopband? Voor mij zijn er 2 redenen.
De eerste is een combinatie van slecht en donker weer. Soms loop ik wel bij donker, heb een speciaal lampje , maar de combi met gladde wegen of hondenweer is er soms te veel aan. En dan is de loopband een oplossing.
De tweede reden is intervaltraining, gaat veel beter op de loopband. Als ik buiten loop is mijn parcours vrij gevarieerd , veel op en neer en vind ik het moeilijk om in snelheid te veranderen. Mijn gevoel is vaak ook niet juist, loop ik te snel of te langzaam enz.. Op de loopband kun je perfect de snelheid en tijd aanpassen, ideaal dus, bovendien is loopbandlopen ontzettend saai behalve als je intervals doet. Door de afwisseling en het voordurend moeten opletten is de tijd zo voorbij :-)


 foto van internet

Welke hebben wij? Vorig jaar , eigenlijk al meer dan een jaar geleden november 2015 besloten we eens zot te doen en hebben we een heleboel gerief aangeschaft. Onder andere een loopband dus, maar ook een fiets en een gym Zeker in het begin liep ik veel op de loopband en nu toch ook vaak een keer per week, vorige week zelfs 2 maal. In de zomer zelden, maar het is ook gewoon leuker om buiten te lopen. Het is niet zo een goedkope loopband maar wel heel leuk met zeer veel mogelijkheden en zeer degelijk. Meestal als ik toch eens een langere saaie afstand loop probeer ik op mijn ipad tv te kijken of te netflixen en dat maakt het net iets minder saai.




No comments:

Post a Comment