About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Thursday, January 5, 2017

Gadgets

Gadgets , er is geen loper of fietser (wielertoerist) die nog zonder kan. Zo loop ik met een fitbit Surge, voordien met een Garmin voor een aantal jaren en ook tijdelijk met een Geonaut. Waarom de fitbit? Eerst en vooral was het een geschenk, net zoals de Geonaut nog geen jaar voordien van dezelfde persoon, mijn hubbie. Maar nu dus de fitbit, een horloge dat ik continu draag wat ik eigenlijk het grootste voordeel vind. De sporthorloges zijn wel leuk maar minder aangenaam om continu te dragen. De fibit daarentegen gaat wel ondanks dat mijn pols niet al te breed is vind ik niet dat de horloge raar staat zelfs niet als ik volledig opgekleed ben.



Positieve punten vind ik dus zoals reeds gezegd dat het er niet uitziet als een sporthorloge maar bovendien is het ook meer. Het is ook een stappenteller en je slaap wordt ook bijgehouden. Er zijn verschillende activiteiten die spontaan opgemerkt worden zoals wandelingen en fietstochten. Je kan er ook andere activiteiten inzetten zoals lopen op een loopband, afstand wel niet accuraat, gewichten training , hicking  en crosstrainer.  Een nadeel vind ik dat je fietstochten niet kan instellen, er is wel een spontane opname maar dan heb je geen idee van de hoogtemeters wat voor fietstochten nuttige info is. Al bij al ben ik er zeer blij mee en het voordeel van een geschenk is wel dat ik niet zelf een keuze moest maken want er is tegenwoordig zoveel keuze, je kan op sommige muziek zetten, sommige zijn waterdicht enz... Door de bomen zie je het bos niet meer en voor je weet heb je keuzestress waardoor je als ontspanning weer extra moet gaan lopen en zo blijf je bezig...

No comments:

Post a Comment