About Me

Vrouw, 2 kinderen jongens , gescheiden en hertrouwd, hou van lopen , eten en gezelligheid, minder fan van poetsen, behoorlijk chaotisch wat spijtig genoeg de 2 kinderen geërfd hebben

Wednesday, April 18, 2018

16 km , I did it

Paasmaandag de dag dat de uitgestelde bestorming van Alden Biesen werd georganiseerd. Ik heb lang getwijfel of ik nu de 10 km of 10 miles ging lopen. Op zich zou ik een langere duurloop moeten doen maar tot nu toe was 11 km mijn langste loop en om er dadelijk 5 bij te doen leek mij overambitieus.
Vorige week woensdag besloot ik dan toch om mij in te schrijven voor de 10 miles , een beetje met een bang hart.
Dat verbeterde niet de volgende dagen en ook toen ik zondagmorgen opstond had ik niet het gevoel van dit ga ik effe klaren. Ik had al naar de tijden van de vorige editie gekeken en zoals gewoonlijk was iedereen sneller dan mij.
's Morgens at ik op mijn gemak, muesli fruit en soyamelk en daarna ging ik wandelen met de hond. Ik had grootste plannen voor daarna, oranisatorisch en opruimtechnisch maar voorlopig roept Neflix te hard, of ik ben selectief doof waardoor het organiseren en opruimen zich beperk tot de theory. Ik luister geregeld naar een podcast : organizing mindfully maar daarvan gaat mijn huis annex leven er niet spontaan beter uitzien. Ik luisterde moet ik zeggen, want bij de100 ste aflevering was er ineens de boodschap dat als er niet meer geld werd gestort hij genoodzaakt was om te stoppen. Vermits er geen andere afleveringen meer zijn vermoed ik dat er te weinig gulle gevers waren.
Maar ik ben aan het afwijken, ik ging dus lopen. Al van de start stond ik vanachter, de groep was veel kleiner dan vorig jaar omdat het een uitgestelde editie was en er in het voorjaar natuurlijk veel concurrentie is van andere loopevenementen. Dus ik vertrok van achter maar het ging, op 3 momenten wou ik stoppen maar mijn man die altijd meerijd liet me niet stoppen. Mijn enigste doel was uitlopen zonder wandelen en uiteindelijk heb ik dat gedaan en ik was niet de laatste , wel bijna , er waren er maar 2 achter mij in bruto tijd en 3 in netto tijd (volgens mij is dit het juiste :-) )  maar dat proberen we ons niet aan te trekken. Ik liep de 10 miles dus in 1:47:28.
Voor de toekomst zal ik mijn weerstand tegen interval trainingen aan de kant moeten schuiven vrees ik als ik ooit nog sneller wil worden.

No comments:

Post a Comment